الخميس، مايو ١٨، ٢٠٠٦

السكر ايه

المشهد الاول : مكتب واسع مليان ناس بتشتغل
دكتورة ممكن اقول لحكمت تعملي شاي
اه طبعا ..استني انا اقولها... سكرك ايه
ربع معلقة سكر
همهمات استهجان من كل اللي قاعدين
ايه ..طب متشربيه من غير سكر
لا انا بستطعمه كده
الناس كلها بتشربه بمعلقتين و بعدين مش هتعرف تحسب الربع ملعقة
طب خليها تعمله بنص ملعقة
****
المشهد التاني: لقاءعائلي عند عمة من العمات او خالة من الخالات
نعمل شاي يا جماعة
الكل: ياريت
طب السكر ايه
انا ربع ملعقة
اصوات كتير بتتكلم: ليه انت فيك حاجة" رفيعة يعني" عشان تتقللي السكر
حد تاني: انت عاملة رجيم و لا ايه
حد تالت: دكتورة بقي
****
المشهد الاخير : في اي حتة بعد كده
سكرك ايه
انا مبشربش شاي
يا حرام ليه انت خايفة من الكافيين
يا عالم زهتوقني

2 Comments:

At ٦:٢٦ م, Blogger bluerose said...

أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

 
At ٦:٣٣ م, Blogger bluerose said...

منطقي جدا
انا بقى باشرب معلقتين سكر على الشاي و باتفاجئ بالسؤال : ليه ؟؟ انت عاملة ريجيم؟؟؟
على الاقل الربع معلقة السؤال منطقي
:))

بس فعلا احيانا باحس ان الناس مطالبة بتفسير لكل تصرف حتى لو مالوش تفسير

 

إرسال تعليق

<< Home

Free Web Counter
Free Web Counter

Designed by Little Sesame